Navigace

Dotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map   - Menu editoru   - Vychytávky   - Spouště   - Kampaňe   - AI script   - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev Ostatní

Odkazy

Aoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 Facebook pocitadlo

Anketa

   

Pokud jste již zvládli problematiku spouští a zajímáte se o to, co dál vám může AOE2 nabídnout, pak jste tu správně. AI (Z anglického artificial intelligence) je ve své podstatě programovací jazyk, který nám umožňuje předurčit, jak se budou počítačoví hráči během hry chovat.

Lze tedy jistým způsobem předejít nejrůznějším chybám, se kterými jsme bojovali při tvorbě našich scénářů, nutno podotknout, že často dost neúspěšně (Neochota počítače stavět lodičky, jelikož generovaná mapa byla tráva; vypnout stavění divů a sbírání relikvií; pevně stanovit diplomacie bez použití spouští a tak dále). Dalším a zároveň nejužitečnějším přínosem je vzájemná komunikace scriptu s dějem ve scénáři (počítač útočí až ve chvíli, kdy to opravdu budete chtít, stejně tak mění diplomacii, tvoří armádu a tak dále).

Ale abych neříkal jen výhody, kterých je samozřejmě vice, tak také zdůrazním pár nevýhod. Za prvé : Když už se do psaní programu chování PC hráče pustíte, musíte jej vytvořit jako komplet. To znamená od začátku scénáře až do konce (k tomu se ještě vrátím). Za drhué : není zrovna snadné takový "program" napsat a zabere to hodně času. Za třetí : Musíte být opravdu mistři, aby se vám podařilo vychytat každou možnost, na kterou může počítač při chodu scénáře narazit a správně zareagovat.

Dost kecání a hurá na jednotlivé části výuky! (Prosím berte na vědomí, že tohle není kopletní návod, jak se AI naučit. Bude to tedy chtít hodně samouky. Tato sekce je stále pod vývojem a postupem času je doplňována o nové díly. Pokud by jste chtěli také přispět svojí troškou do mlýna, nebo snad měli nějaké dotazy, pak neváhejte a napiště na mail.) (MW)




 
Teorie - Příkazy AI scriptu a způsoby jejich použití.
 
Praxe - Jak vlastně na to? Přiřazení umělé inteligence počítači, druhy souborů, možnosti využití AI v závislosti na typu scénáře.
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

< ^ >

Copyright © 2006 - Autoři