Navigace

Dotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map   - Menu editoru   - Vychytávky   - Spouště   - Kampaňe   - AI script   - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev Ostatní

Odkazy

Aoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 Facebook pocitadlo

Anketa

   

Užití AI Část II.: Scénáře typu "Jdi a splň"

Tohle ocení hlavně tvůrci scénářů, kde se moc nebojuje. Tedy takzvaných Cute-Scenařů. Osobně to používám uplně nejčastěji, a to u valné většiny svých prací, kupříkladu v SBC by byl opravdu průšvih, kdyby si vojáci chodili po mapě jak je libo.

Jak tomu tedy zabránit:
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Zmrazení vesničanů:


(defrule
   (true)
=>
   (set-strategic-number sn-maximum-food-drop-distance 0)
   (set-strategic-number sn-maximum-wood-drop-distance 0)
   (set-strategic-number sn-maximum-gold-drop-distance 0)
   (set-strategic-number sn-maximum-hunt-drop-distance 0)
   (set-strategic-number sn-maximum-stone-drop-distance 0)
   (set-strategic-number sn-food-gatherer-percentage 0)
   (set-strategic-number sn-wood-gatherer-percentage 0)
   (set-strategic-number sn-gold-gatherer-percentage 0)
   (set-strategic-number sn-stone-gatherer-percentage 0)
   (set-strategic-number sn-cap-civilian-explorers 0)
   (set-strategic-number sn-percent-civilian-explorers 0)
   (disable-self)
)

Pokud zmrazite vesničany, tak nebudou dělat skutečně nic. A ani je k tomu nedonutíte! - Můžete si vyzkoušet přidat (nezapomeňte hráči přidělit 30 dřeva):
 
(defrule
   (true)
=>
   (build house)
   (disable-self)
)

 
Sami vidíte, že i když jsme neřekli, že
 
(set-strategic-number sn-percent-civilian-builders 0), tak se stejně vesničánci nepohnou.

Obejít to lze zásahem do pohybu pomocí spouští (úloha objektu - třeba něco opravit) Pak se jeden z flákačů skutečně sebere a půjde ten dům postavit.
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Zmrazení vojska:


(defrule
   (true)
=>
   (set-strategic-number sn-task-ungrouped-soldiers 0)
)

 
nebo je můžete odříznout ještě víc :
 
(defrule
   (true)
=>
   (set-strategic-number sn-total-number-explorers 0)
   (set-strategic-number sn-relic-return-distance 0)
   (set-strategic-number sn-percent-enemy-sighted-response 0)
   (set-strategic-number sn-number-explore-groups 0)
   (set-strategic-number sn-percent-attack-soldiers 0)
   (set-strategic-number sn-task-ungrouped-soldiers 0)
   (set-strategic-number sn-number-attack-groups 0)
   (set-strategic-number sn-enemy-sighted-response-distance 0)
   (disable-self)
)

Vojáky úplně nezmrazíte, pokud zmerčí nepřítele... okamžitě se dají do útoku a to i přes to, že procento útočících jednotek se rovná nule.

K tomu aby jste vytvořili kampaň typu 1. mise Gengish Khan, vám bohatě postačí sn-task-ungrouped-soldiers pro každého hráče.
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Kdyby jste mermomocí chtěli, aby v určitý čas nějaký hráč, který má vyplé agresivní AI, zaútočil, pak bude nejlepší využít AI signálů:
 
(defrule
   (event-detected trigger 1)
=>
   (set-strategic-number sn-percent-attack-soldiers 100)
   (set-strategic-number sn-number-attack-groups 10)
   (set-strategic-number sn-enemy-sighted-response-distance 100)
   (disable-self)
)

U skupin a reakce je dobré dávat co nejvetší čísla (ale zas nepřehánět). To si budete muset vyzkoušet, záleží totiš hlavně na počtu jednotek, které mají útočit. Když dáte moc malá čísla, pak zaůtočí třeba jen polovina...

Velmi důležité je také určení místa kde mají útočit. Hráč zaútočí na to místo u kterého si je jist, že je na co útočit. Já osobně používám zrádce, ale také můžete použít úlohu obektu a tak dále...

Pokud místo neurčíte, pak se vojsko bude toulat po mapě... Z velkou pravděpodobností se také rozdělí... no prostě to nedělá dobrotu. (MW)
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

< ^ >

Copyright © 2006 - Autoři