Navigace

Dotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map   - Menu editoru   - Vychytávky   - Spouště   - Kampaňe   - AI script   - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev Ostatní

Odkazy

Aoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 Facebook pocitadlo

Anketa

   

Tvorba AI Část I. : Podmínky

~ Co budem pro tvorbu AI potřebovat? :

1) Minimálně základní znalost AJ
2)
 
Soubory CPSB.doc a RMSG.DOC (Naleznete je na cd AOE2_CE. Celkem přehledně, ale nekompletně je to i v editoru)
3) Editor AI (Jen kvůli přehlednosti, jinak postačí Poznámkový blok)
4) Programové logické myšlení, spoustu trpělivost a času

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Proč vlastně? :

AI Vám umožní přednastavit počítačovému hráči chování od začátku až do konce scénáře. V praxi to znamená, že se už nemůže stát, aby počítač nečekaně změnil diplomacii, nezaútočil když to nechcete, nebo se nevzdal jen kvůli tomu, že jeho centrum zrovna nestojí u haldy keřů z bobulema. Jakmile jakémukoli počítačovému hráči zadáte jakoukoli syntaxi, nahraje si ji a bude se chovat jen podle ní a zakladního chování. Jinak řečeno pokud mu nastavíte aby vytvořil jednoho vesničana, on ho vytvoří. Ovšem dalšího už nikoliv, nepostoupí do další doby, nebude stavět žádné budovy ani trénovat vojáky. Pouze bude sbírat suroviny a prozkoumávat okolí.
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ První kroky :

Zapoměňte na diakritiku! Nejlepší bude když si hned zapnete anglickou klávesnici aby jste předešli zbytečným chybám. Všechno musí být napsáno přesně tak jak je dáno, netolerují se odlišné velikosti písmen, vynechané závorky a jiné znaky! Vytvořte tyto soubory ve složce AI (C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\AI)
 

me_ai.ai
me_ai.per

Teď soubor per otevřete v AI editoru a
napište nebo zkopírujte následující :
 
(defrule
(civilian-population == 3)
=>
(chat-local-to-self "Muj prvni prikaz")
)

Uložte a spusťte AOE2 (doufám, že zvládáte zkratku Alt+Tab, protože ji budete hodně potřebovat) V menu náhodné hry nastavte místo svého jména položku me_ai.ai Spusťte hru Na obrazovce by se mělo pořád dokola objevovat "Muj prvni prikaz", což je dobře protože přesně to jsme chtěli. Nyní běžte do centra a vytvořte vesničana. Jakmile se vesničan narodí (populace už nebude 3), přestane se Muj prvni prikaz zobrazovat. A teď zas pro změnu zabijte vesničana... A je vymalováno! Samozřejmě to takhle nebude fungovat u národa který má na startu více jak 3 vesničany !!!
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Rozbor příkazu :


(defrule
; Takto vždy začíná příkaz
(civilian-population == 3)
; Zde je napsaná podmínka
=>
; Něco ve smyslu "pokud je podmínka splněna"
(chat-local-to-self "Muj prvni prikaz")
; Efekt
)
; Ukončení zápisu. Na tohle nezapomínejte, jinak Vám to nepoběží!

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Nastavení podmínky :


== ; Rovno (3 maníci - splněno ; +/- maník nesplněno)
!= ; Nerovno (3 maníci +/- maník - splněno ; 3 maníci nesplněno)
< ; Méně než (nastaveno na 3 (2, 1 a 0) splněno, jinak nesplněno)
> ; Více než (asi už jste systém oné složité matematiky pochopili)
<= ; Menší nebo rovno
>= ; Větší nebo rovno

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Pokud chceme více podmínek bude zápis vypadat takto :


(defrule
(military-population == 1)
(civilian-population == 3)
=>
(chat-local-to-self "Ja mam jednu vojenskou jednotku a 3 vesnicany")
)

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

To je prozatím vše, v druhé části se podíváme na Efekty. (MW)

^ >

Copyright © 2006 - Autoři