Navigace

Dotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map   - Menu editoru   - Vychytávky   - Spouště   - Kampaňe   - AI script   - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev Ostatní

Odkazy

Aoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 Facebook pocitadlo

Anketa

   

Tvorba AI Část II. : Efekty

Takže už víme co je podmínka a jak se nastaví
Teď se pro změnu kouknem na Efekty.
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
 

~ Některé z hotových typů efektů:

 
   (attack-now)                             ; Zaútoč
   (train villager)                           ; Vytvoř vesničana
   (build barracks)                         ; Postav kasárny
   (chat-local-to-self <string>)          ; Pošli zprávu-sobě "Text"
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
 

~ Rozeberem si například efekt (train villiager):

 
   train            ; Základní část, která se pro tento druh efektu nemění
   villiager        ; Představuje objekt typu <UNIT>

Objekt <UNIT> je zástupcem pro skutečný název daného předmětu v AOE. V tomto případě se vybírá z jednotek (Rytíř na koni, Mnich ...) Nepsanou podmínkou pro to, aby tento příkaz mohl fungovat, je samozřejmě přítomnost budovy, která má jednotku vyprodukovat, možnost vůbec jednotku vytvářet a dostatek surovin.
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
 

~ Příklady možností alternativ tohoto efektu:

 
    (train archer)
    (train champion)
    (train cannon-galleon)
    (train trade-cart)
    (train monk)
    ...
 
Přehled naleznete v CPSB na 56 nebo v RMSG na 16 straně
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
 

~ Praxe :

 
Teď se vratime k našemu me_ai a přepíšeme původní syntaxi na :
 
(defrule
   (civilian-population == 3)
=>
   (train villager)
   (chat-local-to-self "Máš jen 3 vesničany. Vytvořím ti ještě jednoho")
)

 
Pro pochopení :

Nastavili jsme podmínku: "Je-li civilní populace je rovna 3" "pak spusť" efekty :"Vytvoř vesničana" a "zobraz o tom zprávu."
 
Zapněte náhodnou hru a koukněnte do centra. Pokud se sám začne vytvářet vesničan máme vyhráno.
 
Na straně 35 v CPSB je přehled všch možných efektů z AOK.
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
 

~ A nakonec si přidáme ještě podmínky typu "můžeš-li" :


   (building-available <building>)
               ; Můžeš-li postavit <typ budovy>
   (can-train <unit>)
               ; Můžeš-li vytvořit <typ jednotky>
   (can-research <age nebo research-item>)
               ; Můžeš-li provést výzkum <dobu nebo výzkum >
 

~ A typu "kolik" :

 
   (building-type-count <building> <rovnítko> <počet>)
               ; Porovnání počtu přesně určené budovy
   (building-type-count <rovnítko> <počet>)
               ; Porovnává všechny budovy
 
... více v CPSB ve Fact listu (str. 17).
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Zkusíme lehčí verzi AI, pomocí které se dostanem do druhé doby aniž bychom museli kamkoliv klikat myší :

1) Pro postup bude dobré mít více vesničanů, proto nastavíme podmínku "tvoř vesničany dokud jich nebudeš mít 10".

2) Dále by potěšilo kdyby vesničani těžili pouze jídlo a dřevo, ale to jsou SNka a ty ještě neumíme, takže to vynecháme.

3) Je vcelku nutné postavit 2 budovy. Třeba pilu a mlýn jinak se nám možnost postupu do feudálu neuvolní.

4) Když 10 vesničanů tak dva domy ... Populace je prevít!

5) A co scout? Toho zatím necháme... Ještě není v našich silách dát ho do pohybu...

6) A konečně by bodlo, až budem mít dostatek surovin abychom také postoupili !...

~-~-~-~-~

Víme tedy co chcem a už jen zbývá, to převést do syntaxí :
 
(defrule
   (civilian-population < 10)
   (can-train villager)
=>
   (train villager)
)
 
(defrule
   (building-type-count lumber-camp < 1)
   (building-type-count mill < 1)
   (building-available lumber-camp)
=>
   (build lumber-camp)
)
 
(defrule
   (building-type-count mill < 1)
   (building-available mill)
=>
   (build mill)
)
 
(defrule
   (building-type-count house < 2)
   (building-available house)
=>
   (build house)
)
 
(defrule
   (can-research feudal-age)
=>
   (research feudal-age)
)

A to je vše ... Zkuste, zda-li to funguje...
Patrně nebudete chtit dlouho čekat, tak doporučuju AEGIS. A jelikož nemáte pomocí SNek přidělené žádné dřevorubce, tak i LUMBERJACK.

A příště dáme třeba právě ta SNka. (MW)
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

< ^ >

Copyright © 2006 - Autoři