Navigace

Dotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map   - Menu editoru   - Vychytávky   - Spouště   - Kampaňe   - AI script   - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev Ostatní

Odkazy

Aoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 Facebook pocitadlo

Anketa

   

Tvorba AI Část III. : SNka

SN - Strategic Numbers = Dělba práce

Díky sn můžete nastavit procento vesničanů kteří budou shromažďovat jídlo, dřevo, co budou stavět, nebo prostě chodit po mapě a slídit. Zároveň udáváte kolik vojáků zůstane doma a kolik půjde do boje atd ...
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Složení SN :


(defrule
  (sn-food-gatherer-percentage < 50)
               ; Pracuje-li na jídlu méně jak 50% vesničanů.
=>
  (set-strategic-number sn-food-gatherer-percentage 50)
               ; Pak nastav aby pracovalo 50%.
)
 
Stejně tak by se dalo nastavit třeba toto :
 
(defrule
  (food-amount < 100)
               ; Zásoby jídla jsou menší než 100.
  (sn-food-gatherer-percentage < 50)
               ; Na jídlu pracuje míň jak 50% vesničanů.
=>
  (set-strategic-number sn-food-gatherer-percentage 50)
               ; Ať jich 50% pracuje na jídle
)
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Zajisté neuškodí ani ukázka kombinace :

Chceme-li například aby v tobě temna vesničani makali jen na jídle a dřevě (+jeden stavěl) a máme jich 10, nastavíme to takto :
 
(defrule
  (players-current-age 1 == dark-age)
=>
  (set-strategic-number sn-food-gatherer-percentage 60)
  (set-strategic-number sn-wood-gatherer-percentage 30)
  (set-strategic-number sn-percent-civilian-builders 10)
)

 
To nám zatím jako základ SN postačí.
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Nyní se naučíme další vychytávky, aby náš postup do druhé doby byl co nejhladší :


  (players-current-age 1 == dark-age)
         ; Podmínka použitá výše. (Je-li hráč <číslo hráče> v době <doba>)

Jelikož nám budovy jako mlýn a pilu stavěl automat v podstatě kdekoliv, chtělo by to dát do podmínky něco jako :
 
  (resource-found <resource-type>)
         ; Jsou-li nalezeny místa k získání surovyny

A protože Vás určitě taky štvou vlci a jiná havěť, tak si vylepšíme vesničany:
 
  (research <research-item>)
         ; Provede výzkum, vylepšení (V našm případě ri-loom (cpsb 50))

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Postup do feu 2. verze :

Poupravíme si díky podmínkám postup stavění budov. Zakombinujem všechny naše momentální znalosti, a vyjde nám z toho zhruba tento kód :
 
(defrule
  (civilian-population >= 5)
  (can-research ri-loom)
=>
  (research ri-loom)
)
 
(defrule
  (civilian-population < 10)
  (can-train villager)
=>
  (train villager)
)
 
(defrule
  (players-current-age 1 == dark-age)
=>
  (set-strategic-number sn-food-gatherer-percentage 60)
  (set-strategic-number sn-wood-gatherer-percentage 30)
  (set-strategic-number sn-percent-civilian-builders 10)
)
 
(defrule
  (building-type-count lumber-camp < 1)
  (building-type-count mill == 1)
  (building-available lumber-camp)
  (resource-found wood)
=>
  (build lumber-camp)
)
 
(defrule
  (building-type-count house >= 1)
  (building-type-count mill < 1)
  (building-available mill)
  (resource-found food)
=>
  (build mill)
)
 
(defrule
  (building-type-count house < 2)
  (building-available house)
=>
  (build house)
)
 
(defrule
  (can-research feudal-age)
=>
  (research feudal-age)
)

Přepište tímto předchozí syntaxe v našem per souboru a vyzkoušejte to v praxi !

Pokud vše funguje, je to paráda a my můžem na další lekci.

Kdo tomu nerozumí, ať se vrátí na začátek! Už to bude jen složitější...
A nyní hurá na řetězce !!!
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

~ Bombónek na závěr :

Kdo trochu rozumí o čem je řeč, tak už jistě i procitl a zná odpověď na starou dobrou otázku :

Bože, ten počítač je blbej, já ho ničim jako sviň a on si místo kasáren pořád staví absolutně nepotřebnou desátou pilu...
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

< ^ >

Copyright © 2006 - Autoři