NavigaceDotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map - Menu editoru - Vychytávky - Spouště - Kampaňe - AI script - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev OstatníOdkazyAoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 FacebookAnketa |
Tvorba AI Část IV. : ŘetězceVzpomínáte jak se nastaví v editoru aby se po jedné spustila spoušť druhá? Podobné řetězcové spouštění jde samozřejmě udělat i v AI.
Tyto takzvané GOALy vám dost ulehčí práci s nekonečným přidáváním podmínek. ~ Jak na to ? :(goal <goal-id> <value>) ; id představuje číslo společné pro všechny goaly v jednom řetězci, value pak samostatné pořadové číslo řetězce. ~ Příklady řetězců :(goal 1 1) (goal 1 2) (goal 1 3) (goal 2 1) (goal 1 4) (goal 2 2)
Mouhou jít samozřejmě i napřeskáčku, prostě jak se to programátorovi hodí.
V praxi se goal využívá tak, že když je jeden splněn spustí druhý,
nebo třeba rovnou více dalších... ~ Jak sestavit řetězec ? :(defrule (true) ; Univerzální podmínka která říká, že je vše splněno a program může přejít na efekty. => (set-goal 1 1) ; Spustí syntaxi prvního řetězce číslo 1 ) (defrule (goal 1 1) ; Takto je označena syntaxe řetězce. => (train villager) ) Celkem jednoduché ne ? ~ A ještě si k tomu zase něco přihodíme :(disable-self) ; Tento efekt se může přidat do syntaxe jen jako poslední. Znamená : Prověď efekty výše a vypni tuto syntaxi. Disable volte opatrně, pokud například nad ním bude efekt "postav budovu" a nebude dostatek surovin, pak se efekt vypne a nesplní! (set-strategic-number sn-number-explore-groups 1) ; Nastaví kolik vojenských jednotek bude prohledávat okolí (Dá Scouta do pohybu). ~ Praxe
No, nebudem chodit okolo horké kaše a rovnou si to to vyzkoušíme :
Jedná se o nastavení postupu jak postavit mlýn až po pěti vesničanech.
První syntaxe spouští dva na sobě nezávislé řetězce.
Nejdříve má počítač postavit dům kvůli populaci a začít s trénováním vesničanů.
Zárověň v druhém řetězci má popohnat průzkumníka k práci.
Jakmile bude vesničanů 5 spustí druhou syntaxi prvního řetězce... |