NavigaceDotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map - Menu editoru - Vychytávky - Spouště - Kampaňe - AI script - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev OstatníOdkazyAoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 FacebookAnketa |
Tvorba AI Část VI. : Signály AITaky jste se ptali sami sebe k čemu jsou ve spouštích dobrý podmínka AI signál a efekt AI zadané cíle? No... já to vím a pokusím se váím to vysvětlit, protože je to zatraceně dobrá věcička.
Jde o komunikaci mezi AI a spouštěmi, která umožňuje spouštět řetězce AI, a hlavně reaguje na cheat!!!
Jinak řečeno, když se vás váš nepřítel zeptá: "Chceš být mým spojencem?",
a vy zmáčknete enter, napíšete 1 (ANO), tak se z nepřítele rázem stane spojenec :).
Syntaxe, které budeme používat:(event-detected trigger 1) ; Podmínka : "Když je detekován AI signál 1" (pomocí spošťového efektu AI zadané cíle) (acknowledge-taunt 1 1) ; Efekt : "Vyhledej a připrav se spustit první řetězec AI signálu" (taunt-detected 1 1) ; Podmínka : "Detekován cheat 1" (YES) (set-signal 1) ; Efekt : "Spusť AI signál 1 1" (Spoušťová podmínka AI signál je splněna) (disable-self) ; Všechno budeme pěkně vypínat, ať nám to neběhá dokola ;) No, njelépe zase ukázat na příkladu:1) AI část : ; odpoved ano (defrule (event-detected trigger 1) => (acknowledge-taunt 1 1) (disable-self) ) (defrule (taunt-detected 1 1) (event-detected trigger 1) => (set-signal 1) (disable-self) ) ; odpoved ne (defrule (event-detected trigger 2) => (acknowledge-taunt 1 2) (disable-self) ) (defrule (taunt-detected 1 2) (event-detected trigger 2) => (set-signal 2) (disable-self) ) Důležité:Aby tohle fungovalo, pak musí z tohoto AI číst jiný hráč (nebo ještě jiný) než 1. !!! (proč, to se mě vážně netejte...) Tedy nastává otázka, jak to udělat, aby hráč 2 také četl z AI a zárověň "žil" ? Budeme tudíš muset do našeho AI přidat LOAD na nějaké ty celé per a ty také uložit do kampaně.
Nebo v lepším případě přidat jednoho hráče,
který si AI nahraje. A dopředu počítat s tím,
že k nějakému boji bude prostě a jistě nepoužitený... 2) Spušťová část (triggers) Spoušť 1 : OTAZKA (ne/zapnout/ne) Podmínka : Čas (10s) Efekt : Zobraz instrikci : (999)(0)(<BLUE>Chceš to ?) Efekt : AI zadané cíle (Hráč 1)(AI Spouštění 1) Efekt : AI zadané cíle (Hráč 1)(AI Spouštění 2) Spoušť 2 : ANO (ne/zapnout/ne) Podmínky : AI signál (AI signál 1) Efekt : Smazat instrukce (0) Efekt : Zobraz instrukci (10)(1)(<BLUE>Rikas, ze jo ? Tak jo ...) Efekt : Deaktivovat spoušť (NE) Spoušť 3 : NE (ne/zapnout/ne) Podmínky : AI signál (AI signál 2) Efekt : Smazat instrukce (0) Efekt : Zobraz instrukci (10)(1)(<BLUE>Tak teda ne no ...) Efekt : Deaktivovat spoušť (ANO)
Snadné a chytré že ?
A podobně funguje komunikace naopak...
Můžete mít spoušť, která hodí signál AI a tím dáte příkaz hráči 2,
aby šel se vším do útoku ... a tak dále... (MW) |