Navigace

Dotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map   - Menu editoru   - Vychytávky   - Spouště   - Kampaňe   - AI script   - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev Ostatní

Odkazy

Aoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 Facebook pocitadlo

Anketa

   

Tvorba AI Část VI. : Signály AI

Taky jste se ptali sami sebe k čemu jsou ve spouštích dobrý podmínka AI signál a efekt AI zadané cíle? No... já to vím a pokusím se váím to vysvětlit, protože je to zatraceně dobrá věcička.

Jde o komunikaci mezi AI a spouštěmi, která umožňuje spouštět řetězce AI, a hlavně reaguje na cheat!!! Jinak řečeno, když se vás váš nepřítel zeptá: "Chceš být mým spojencem?", a vy zmáčknete enter, napíšete 1 (ANO), tak se z nepřítele rázem stane spojenec :).
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Syntaxe, které budeme používat:


  (event-detected trigger 1)
        ; Podmínka : "Když je detekován AI signál 1"
          (pomocí spošťového efektu AI zadané cíle)
  (acknowledge-taunt 1 1)
        ; Efekt : "Vyhledej a připrav se spustit první řetězec AI signálu"
  (taunt-detected 1 1)
        ; Podmínka : "Detekován cheat 1" (YES)
  (set-signal 1)
        ; Efekt : "Spusť AI signál 1 1"
          (Spoušťová podmínka AI signál je splněna)
  (disable-self)
        ; Všechno budeme pěkně vypínat, ať nám to neběhá dokola ;)
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

No, njelépe zase ukázat na příkladu:


1) AI část :
 
; odpoved ano
 
(defrule
  (event-detected trigger 1)
=>
  (acknowledge-taunt 1 1)
  (disable-self)
)
 
(defrule
  (taunt-detected 1 1)
(event-detected trigger 1)
=>
  (set-signal 1)
  (disable-self)
)
 
; odpoved ne
 
(defrule
  (event-detected trigger 2)
=>
  (acknowledge-taunt 1 2)
  (disable-self)
)
 
(defrule
  (taunt-detected 1 2)
  (event-detected trigger 2)
=>
  (set-signal 2)
  (disable-self)
)

 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Důležité:

Aby tohle fungovalo, pak musí z tohoto AI číst jiný hráč (nebo ještě jiný) než 1. !!! (proč, to se mě vážně netejte...)

Tedy nastává otázka, jak to udělat, aby hráč 2 také četl z AI a zárověň "žil" ? Budeme tudíš muset do našeho AI přidat LOAD na nějaké ty celé per a ty také uložit do kampaně.

Nebo v lepším případě přidat jednoho hráče, který si AI nahraje. A dopředu počítat s tím, že k nějakému boji bude prostě a jistě nepoužitený...
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

2) Spušťová část (triggers)
 
Spoušť 1 : OTAZKA (ne/zapnout/ne)
 
    Podmínka : Čas (10s)
    Efekt : Zobraz instrikci : (999)(0)(<BLUE>Chceš to ?)
    Efekt : AI zadané cíle (Hráč 1)(AI Spouštění 1)
    Efekt : AI zadané cíle (Hráč 1)(AI Spouštění 2)
 
Spoušť 2 : ANO (ne/zapnout/ne)
 
    Podmínky : AI signál (AI signál 1)
    Efekt : Smazat instrukce (0)
    Efekt : Zobraz instrukci (10)(1)(<BLUE>Rikas, ze jo ? Tak jo ...)
    Efekt : Deaktivovat spoušť (NE)
 
Spoušť 3 : NE (ne/zapnout/ne)
 
    Podmínky : AI signál (AI signál 2)
    Efekt : Smazat instrukce (0)
    Efekt : Zobraz instrukci (10)(1)(<BLUE>Tak teda ne no ...)
    Efekt : Deaktivovat spoušť (ANO)

Snadné a chytré že ? A podobně funguje komunikace naopak... Můžete mít spoušť, která hodí signál AI a tím dáte příkaz hráči 2, aby šel se vším do útoku ... a tak dále... (MW)
 

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

< ^ >

Copyright © 2006 - Autoři