Navigace

Dotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map   - Menu editoru   - Vychytávky   - Spouště   - Kampaňe   - AI script   - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev Ostatní

Odkazy

Aoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 Facebook pocitadlo

Anketa

   

Tuto sekci by si měl určitě přečíst každý začínající tvůrce. Obsahuje důležité informace o souborech AOE. Jakou mají koncovku, jak je vytvořit a hlavně kde by se měli v adresáři hry nacházet.

Jako bonus jsem přidal ještě něco málo o záznamech. Dost lidí si je totiš tahá z internetu a pak neví, kam je uložit.

 

Používané zkratky :

AOK - Age of empires 2 Age of kings
AOC - Age of empires 2 The Conquerors expansion (někdy také AOK_CE)
 


~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Scénář

Soubor obsahující informace a nastavení jedné mapy a zkomprimovaný úvodní obrázek.

Vytváří se v editoru map.

A spouští pomocí testu v editoru map, nebo ve standardní hře pod položkou scénář... ve výběru typu hry (v tomto případě se nahraje i zadané video, či obrázek k instrukcím.

Nese koncovku "scn" pro AOK a "scx" v AOC.

Jeho implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Scenario\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Kampaň

Soubor obsahující jeden, či více map. Jeho součástí mohou být i obrázky pro úvod scénářů a soubory umělé inteligence.

Vytváří se v editoru tažení.

Spouští se v sekci volitelná tažení.

Nese koncovku cpn pro AOK a cpx pro AOC.

Jeho implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Campaign\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

AI (Umělá inteligence)

Soubory obsahující předepsané chování pro počítačového hráče.

Vytváří se v jakémkoli textovém editoru, nebo jesště lépe v přehlednějším AI editoru.

Ukládají se do kódu kampaní (Ne do scénářů !!!)

O jeho spuštění se více dozvíte v sekci AI scriptu.

Soubory nesou koncovku ai a per.

Jejich implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\AI\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Obrázek pro úvod ve scénáři

Obrázek, který se zobrazí při spuštění scénáře jako doplněk k instrukcím.

Vytváří se pomocí libovolného grafického editoru. Jako předlohu můžete použít soubor scenariobkg.bmp, který se nachází v kořenovém adresáři hry.

Do scénáře ho vložíte díky editoru map. V záložce filmy je položka instrukce ke scénáři, tu vyrolujte a najděte si dotyčný soubor.

Obrázek musí být formát bmp o 256 barvách a velikosti 548x288 pixelů.

Jeho implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Videa

Videa jsou určená pro alternativní úvod do scénáře (místo instrukcí a obrázku) a jeho zakončení (vítězství/prohru).

Vytváří se pomocí grafických editorů s možností tvorby vydeí a jiných specializovaných programů.

Do scénáře je vložíte díky editoru map. V záložce filmy položky úvodní film, vítězný film a film při prohře.

Video musí být formát avi o velikosti 320x240 pixelů.

Jeho implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\AVI\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Dabing + Zvuky

Jedná se o zvukové soubory, které se dají zakomponovat do scénářů. Buďto jako dabing k jinak némé řeči postav, či okolní zvuky, nebo dokonce jako doprovodná hudba.

Vytváří se pomocí specializovaných programů.

Do scénáře ji dostanete díky efektům přehrát zvuk a zobraz instrukci.

Jedná se o externí soubory, které se neukládají do kódu kampaní, musí se tedy dodávat zvlášť.

Formát je mp3.

Jejich implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Sound\scenario\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Posměšky (taunty)

Zvukové soubory používané hlavně při hře více hráčů. Jejich použití je snadné. Při hře zmačknete enter a zadejte číslo požadovaného posměšku, znovu enter a zvuk se přehraje.

Taunty se vytváří stejně jako ostatní zvukové soubory ve specializovaných programech. Přičemž jako první v názvu musí být jeho číslo, pak mezera a libovolný název.

Aby posměšek plně fungoval, musí jej mít všichni zůčastnění hráči na disku.

Formát je mp3.

Jejich implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Taunt\
 

Seznam originálních tauntů :
 
01. Yes
02. No
03. Food, please
04. Wood, please
05. Gold, PLease
06. Stone, please
07. Ahh
08. All hail
09. Oooh
10. Back to Age 1
11. Herb laugh
12. Being rushed
13. Blame your isp
14. Start the game
15. Don't Point That Thing
16. Enemy Sighted
17. It Is Good
18. I Need a Monk
19. Long Time No Siege
20. My granny
21. Nice Town I'll Take It
22. Quit Touchin
23. Raiding Party
24. Dadgum
25. Smite Me
26. The wonder
27. You play 2 hours
28. You Should See the Other Guy
29. Roggan
30. Wololo
31. Attack an Enemy Now
32. Cease Creating Extra Villagers
33. Create Extra Villagers
34. Build a Navy
35. Stop Building a Navy
36. Wait for My Signal to Attack
37. Build a Wonder
38. Give Me Your Extra Resources
39. Ally
40. Enemy
41. Neutral
42. What Age Are You In
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Screenshoty

Uložení momentální obrazovky do paměti (v případě AOE rovnou do souboru). Docílíte toho díky zázračnému tlačítku print screen, které se nachází na klávesnici. Standardně je vedle tlačítka F12.

Takto uložený obrázek najdete v :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Screenshots\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

RMS script

Pomocí random map scriptu si můžete vytvořit svojí vlastní náhodnou mapu.

Stejně jako AI script se tvoří v editoru textovém, ale i AI či RMS.

Více o rms v této sekci.

Soubor nese koncovku rms. Jeho implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Random\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Záznamy her

Záznamy se ukládají díky zaškrtlému poli záznam hry ve standardní hře. Koncovka záznamu je mgl u AOK a mgx u AOC.

Jejich implicitní uložení je :
C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\SaveGame\

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

< ^ >

Copyright © 2006 - Autoři