NavigaceDotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map - Menu editoru - Vychytávky - Spouště - Kampaňe - AI script - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev OstatníOdkazyAoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 FacebookAnketa |
KampaněTuto sekci by si měl určitě přečíst každý začínající tvůrce. Obsahuje důležité informace o souborech AOE. Jakou mají koncovku, jak je vytvořit a hlavně kde by se měli v adresáři hry nacházet. Jako bonus jsem přidal ještě něco málo o záznamech. Dost lidí si je totiš tahá z internetu a pak neví, kam je uložit. AOK - Age of empires 2 Age of kings AOC - Age of empires 2 The Conquerors expansion (někdy také AOK_CE)
ScénářSoubor obsahující informace a nastavení jedné mapy a zkomprimovaný úvodní obrázek. Vytváří se v editoru map. A spouští pomocí testu v editoru map, nebo ve standardní hře pod položkou scénář... ve výběru typu hry (v tomto případě se nahraje i zadané video, či obrázek k instrukcím. Nese koncovku "scn" pro AOK a "scx" v AOC.
Jeho implicitní uložení je : KampaňSoubor obsahující jeden, či více map. Jeho součástí mohou být i obrázky pro úvod scénářů a soubory umělé inteligence. Vytváří se v editoru tažení. Spouští se v sekci volitelná tažení. Nese koncovku cpn pro AOK a cpx pro AOC.
Jeho implicitní uložení je : AI (Umělá inteligence)Soubory obsahující předepsané chování pro počítačového hráče. Vytváří se v jakémkoli textovém editoru, nebo jesště lépe v přehlednějším AI editoru. Ukládají se do kódu kampaní (Ne do scénářů !!!) O jeho spuštění se více dozvíte v sekci AI scriptu. Soubory nesou koncovku ai a per.
Jejich implicitní uložení je : Obrázek pro úvod ve scénářiObrázek, který se zobrazí při spuštění scénáře jako doplněk k instrukcím. Vytváří se pomocí libovolného grafického editoru. Jako předlohu můžete použít soubor scenariobkg.bmp, který se nachází v kořenovém adresáři hry. Do scénáře ho vložíte díky editoru map. V záložce filmy je položka instrukce ke scénáři, tu vyrolujte a najděte si dotyčný soubor. Obrázek musí být formát bmp o 256 barvách a velikosti 548x288 pixelů.
Jeho implicitní uložení je : VideaVidea jsou určená pro alternativní úvod do scénáře (místo instrukcí a obrázku) a jeho zakončení (vítězství/prohru). Vytváří se pomocí grafických editorů s možností tvorby vydeí a jiných specializovaných programů. Do scénáře je vložíte díky editoru map. V záložce filmy položky úvodní film, vítězný film a film při prohře. Video musí být formát avi o velikosti 320x240 pixelů.
Jeho implicitní uložení je : Dabing + ZvukyJedná se o zvukové soubory, které se dají zakomponovat do scénářů. Buďto jako dabing k jinak némé řeči postav, či okolní zvuky, nebo dokonce jako doprovodná hudba. Vytváří se pomocí specializovaných programů. Do scénáře ji dostanete díky efektům přehrát zvuk a zobraz instrukci. Jedná se o externí soubory, které se neukládají do kódu kampaní, musí se tedy dodávat zvlášť. Formát je mp3.
Jejich implicitní uložení je : Posměšky (taunty)Zvukové soubory používané hlavně při hře více hráčů. Jejich použití je snadné. Při hře zmačknete enter a zadejte číslo požadovaného posměšku, znovu enter a zvuk se přehraje. Taunty se vytváří stejně jako ostatní zvukové soubory ve specializovaných programech. Přičemž jako první v názvu musí být jeho číslo, pak mezera a libovolný název. Aby posměšek plně fungoval, musí jej mít všichni zůčastnění hráči na disku. Formát je mp3.
Jejich implicitní uložení je : 01. Yes 02. No 03. Food, please 04. Wood, please 05. Gold, PLease 06. Stone, please 07. Ahh 08. All hail 09. Oooh 10. Back to Age 1 11. Herb laugh 12. Being rushed 13. Blame your isp 14. Start the game 15. Don't Point That Thing 16. Enemy Sighted 17. It Is Good 18. I Need a Monk 19. Long Time No Siege 20. My granny 21. Nice Town I'll Take It 22. Quit Touchin 23. Raiding Party 24. Dadgum 25. Smite Me 26. The wonder 27. You play 2 hours 28. You Should See the Other Guy 29. Roggan 30. Wololo 31. Attack an Enemy Now 32. Cease Creating Extra Villagers 33. Create Extra Villagers 34. Build a Navy 35. Stop Building a Navy 36. Wait for My Signal to Attack 37. Build a Wonder 38. Give Me Your Extra Resources 39. Ally 40. Enemy 41. Neutral 42. What Age Are You In ScreenshotyUložení momentální obrazovky do paměti (v případě AOE rovnou do souboru). Docílíte toho díky zázračnému tlačítku print screen, které se nachází na klávesnici. Standardně je vedle tlačítka F12.
Takto uložený obrázek najdete v : RMS scriptPomocí random map scriptu si můžete vytvořit svojí vlastní náhodnou mapu. Stejně jako AI script se tvoří v editoru textovém, ale i AI či RMS. Více o rms v této sekci.
Soubor nese koncovku rms.
Jeho implicitní uložení je : Záznamy herZáznamy se ukládají díky zaškrtlému poli záznam hry ve standardní hře. Koncovka záznamu je mgl u AOK a mgx u AOC.
Jejich implicitní uložení je : |