NavigaceDotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map - Menu editoru - Vychytávky - Spouště - Kampaňe - AI script - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev OstatníOdkazyAoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 FacebookAnketa |
Menu editoruJeště než začnete tvořit svojí mapu, se budete muset seznámit se základními funkcemi a možnostmi editoru. Menu má deset sekcí z nichž každá má svůj účel, který se vám nyní pokusím objasnit. Předem se omlouvám všem, kteří mají hru v anglickém jazyce. Budu titiš používat názvy z počeštěné verze hry, jelikož předpokládám, že právě tu začátečníci používají.
~ Mapa
V této sekci si můžete zvolit jaký bude mít vaše mapa podklad.
~ Terén
Jak už jsem podotkl v Mapě, ideální je začít s úplně čistým povrchem
a právě pomocí Terénu měnit políčko po políčku podle svých představ.
~ Hráči
Zde nastavujete parametry co se hráčů týče. Kolik, že jich na mapě bude, jaký budou mít počáteční stav surovin
(u každého se musí nastavit jednotlivě), počáteční dobu, civilizaci a barvu. Na tom není nic složitého,
proto se budu soustředit na ty další políčka:
Jedná se vlastně o odkaz na očíslované texty kampaní uložené přímo v souborech s češtinou.
Je to proto, že hra vyšla v různých jazycích, čili kampaně se pak nemuseli celé předělávat.
Stačilo jen hodit číselný odkaz a hra si potřebnou hlášku nahrála sama.
~ Jednotky
Tato záložka, vám umožňuje umisťovat na mapu objekty.
Každý objekt má svůj středový bod, který má jasně daná pravidla pro vkládání.
Jinak řečeno, za normálních podmínek loď nedáte na zem a budovu nepostavíte zkrze jinou.
Repertoár objektů se mění v závislosti na vybraném hráči.
Nejvíc se to projeví u hráče gaia (příroda),
díky kterému se v sekci ostatní otevře možnost vytváření naleziště kamene, zlata, keříků a podobně.
Nemalou pozornost si také zaslouží funkce na dolní liště:
~ Podmínky vítězstvíStandardní - Poraž všechny nepřátele a vyhraj (Div světa i relikvie plní svoji funkci) Dobývání - Eliminuj všechny nepřátele silou. Skóre - Vyhrává ten, kdo dosáhne požadovaného skóre jako první. Časový limit - Zvítězí hráč, jehož skóre je v daném čase nejvyšší. Základní - Máte možnost nastavit více parametrů současně. ~ NastaveníV této sekci si můžete vyhrát s upřesněním jaké jednotky bude smět jaký hráč vytvářet, jaké budovy stavět a jeký výzkum provádět. Ano, právě zde se dá omezit postup do dalších dob a hlavně eliminovet nepříjemné mapy, které se automaticky vyzkoumají, pokud dáte hráči startovní dobu vyšší než feudal. Dále tu máme tlačítko Vybrat pohled. Tím vlastně zadáváme pozici na mapě, kterou hráč jedna uvidí jako první po startu scénáře.
Test obtížosti umožňuje vývojáři scénáře, vyzkoušet jak se budou počítačoví hráči chovat, při
zvolení určité obtížnosti.
~ ZprávyTak tady si můžete vyhrát, pokud si stejně jako já potrpíte na nějaký ten příběh. Instrukce ke scénáři, historie a rady se zobrazí při spuštění scénáře ze Standardní hry - Typ hry = Scénář.
Rady a historie jsou snad všem jasné. Do Vítězství patří text, který se má objevit v případě, že hráč úspěšně dokončí scénář. Naproti tomu ve Ztrátě by mělo stát pár motivačních slov, aby player nezoufal a zkusil hrát znovu.
A ještě tu máme Zvědy. Tady pozor! Nachází se tu další chyba aoe2.
První řádek musíte odentrovat, jinak se vám stane, že váš text bude v instrukcích
posazen o trošku víš, než je to v záložkách Podmínky a Rady.
~ FilmyJsou dva způsoby jak udělat scénáři úvod. První cesta je snadná a bezpochyby nejvíce využívaná a druhá je o poznání těžší a hlavně velice nářočná na velikost dat. Tyto dvě cesty nelze zkombinovat musíte si prostě jednu zvolit. A jaké že jsou ? Instrukce ke scénáři - Pomocí záložky "Zprávy" a obrázku o velikosti 548x288 vytvoříte rádoby úvodní obrazovku, ve které má hráč možnost seznámit se s vaším scénářem. Obrázek musí být uložený v kořenovém adresáři hry. Jeho typ je *.bmp a předloha, nebo podklad chceteli, nese název scenariobkg.bmp.
Druhou možností jsou videa. Ty musí být uloženy ve složce "AVI", která by se měla nacházet v kořenovém adresáři hry
(minimální instalace ji nevytváří). Video má také jasně určené parametry : velikost - 320x240, typ *.AVI.
~ DiplomaciePokud nepoužíváte AI pro každého hráče, tak na tuhle záložku v žádném případě nespoléhejte. Počítačoví hráči si totiš dost často s vaším nastavením hlavu nelámou a mění si své vztahy dle svého. Proto doporučuji diplomacii zajišťovat spíše pomocí spouští.
Nezapomínejte diplomacie nastavovat oboustraně! A co se týče tlačítka vítězství spojenců,
pokud chcete aby fungovalo, musíte jej zaškrtnou u všeh hráčů.
~ Spouště
Aby se z mapy stal scénář, musíte naprogramovat i nějaké jiné podmínky, než těž-vytvoř-znič.
A ktomu právě spouště slouží. Jejich problematika je však trošičku komplikovanější a proto ji věnujem
celou daší sekci. (MW)
|