NavigaceDotazy Kampaně Civilizace Jednotky Ke stažení Tvorba map - Menu editoru - Vychytávky - Spouště - Kampaňe - AI script - RMS script Cheaty Citáty Kniha návštev OstatníOdkazyAoe.cz Aoe2 by HHPZ AoK Heaven Aoe2 FacebookAnketa |
SpouštěZačneme pěkně z lehka. Nejdřív si řeknem jak se spouště nastavují : V editoru přejděte do záložky Triggers (spouště), vytvořte si jednu a klikněte na ni. Na spodní liště se nám objevilo nastavení a o něm si teď něco málo řeknem... Pomocí horní kolonky (Název spuštění) lze spoušť přejmenovat (vřele doporučuji, jinak se v nich brzy ztratíte). Popis uspořádání vám umožní seřadit podmínky v Istrukcích ke scénáři (čím vyšší číslo tím výš v podmínkách bude). Dále tu máme trojci dvojtlačítek :
To by bylo k nastavení samotné spouště vše. Nezbývá než se podívat na podstatu celé věci, podmínky a efekty. Podmínka - Nastavení, které musí být splněno, pro edehrání efektu. Efekt - Akce pomocí které se dá řídit dění ve scénáři. Efekt se odehraje teprve poté, co budou ve stejném okamžiku splněny všechny podmínky v dané spoušti. Podmínky![]() Použij objekt na objekt - Objekty se musí k sobe přiblížit na 3 pole (2 pole každým směrem od centrálního bodu). Vlastní objekt - Zadaný hráč musí vlastnit zadaný počet objektů. Méně vlastních objektů - Opak předešlé podmínky. Hráč musí mít stejné, nebo menší číslo než je nastaveno. Objekt na ploše - Lepší ekvivalent pro Objekt na plochu. Dají se nastavit podrobnosti typu hráč a počet objektů. Zničit objekt - Zadaný objekt musí byt zničen nebo zabit. Uchopit objekt - Podmínka splněna, uchopí-li daný hráč daný objekt. Buďto tak, že ho zkonvertuje, nebo nalezne objekt hráče gaia, či poté, co ho získá efektem "změna vlastnictví". Nahromaděné vlastnosti - Daný hráč musí docílit určitého počtu nastavené vlastnosti. ![]() Čas - Musí uplynout zadaný čas (vteřiny) Vybraný objekt - Podmínka je splněna po kliknutí na daný objekt Ai signál - Podmínka čeká na signál od ai scriptu (AI signály) Hráč poražen - Podmínka splněna, je-li daný hráč poražen. Cíl objektu - Podmínka se splní v okamžiku, kdy objekt začne působit na další objekt. Objekt je vidět - Zadaný objekt musí být mimo mlhu války a ještě se nacházet na momentální obrazovce. Objekt není vidět - Splněno pokud zadaný objekt není vidět na obrazovce. Výzkum technologií - Ekvivalent předešlé podmínky výzkumu technologií s tím, že zde je podmínka splněna v momentě započnutí výzkumu. ![]() Obtížnost - Záleží na obtížnosti, kterou hráč zvolí před startem hry Efekty![]() Výzkum technolohií - Okamžité provedení výzkumu. Poslat zprávu - Zobrazí zprávu maximálně o 63 znacích. Přehrát zvuk - Přehraje zvuk. Chcete-li přidat další zvuky, musíte je umístit do složky /sound/scenario a musí být ve formátu *.mp3. Dar - První zadaný hráč pošle druhému zadanému suroviny. Není zapotřebí postaveného obchodu, ale odesílatel musí mít vždy dostatek surovin. Brána uzavřena - Uzavře bránu. Funguje pouze u počítačem řízeného hráče. Brána otevřena - Otevře bránu. Funguje pouze u počítačem řízeného hráče. Aktivovat spoušť - Aktivuje zadanou spoušť. Deaktivovat spoušť - Deaktivuje zadanou spoušť. AI zadané cíle - Jde o komunikaci mezi AI a spouštěmi, která umožňuje aktivovat řetězce AI. Více v AI scriptu Vytvoř objekt - Vytvoří objekt na mapě. ![]() Deklarovat vítězství - Daný hráč bude prohlášen za vítěze. (Pokud chcete použít pro efekt prohry, pak musíte zadávat všechni hráče krom 1., protože se deklarace nevztahuje na ty, kteří již nehrají) Zničit objekt - Objekt bude klasickým způsobem zničen. Voják zemře, loď se potopí, budova se zhroutí. Obnov objekt - Špatně přeloženo (Remove = odstranit). Po splnění podmínky daný objekt zmizí a nezbudou po něm žádné stopy (krev, ruiny ...). Vyber pohled - Přesune pohled obrazovky na zadané místo na mapě. Vyložit - Vyloží posádku z budovy, beranidla, či lodi. Změnit vlastnictví - Změní vlastnictví daného objektu. Hlídka - Po splnění podmínky začne chodit daná jednotka od místa, kde stála v době splnění podmínky, na zadané místo a zpět. Zobrazení instrukcí - Zobrazí vámi zadaný text (maximálne 250 znaků). Můžete určit dobu zobrazení (ve vteřinách). Najednou jdou zobrazit pouze 3 zprávy (očíslovat jako 0,1 a 2, kde 0 bude nejvýš). Lze také měnit barvu textu pomocí tagu, který se před něj vloží (tabulka). U červené dochází k chybě a znak ">" se zobrazuje též.
Fixovat jednotku - Jednotka počítače se na okamžik přestane pohybovat a ztratí schopnost útoku. Použít další tlačítka - Slouží k zapnutí rozšířeného velení (funguje tedy pouze, pokud je velení vypnuto). Poškozený předmět - Ubere zadanému objektu HP. ![]() Změna jména předmětu - Změní jméno daného objektu. Maximálně je dovoleno jméno o 250 znacích, ve skutečnosti se zobrazí "pouze" 45 znaků. Změna bodového hodnocení předmětu - K bodovému hodnocení předmětu se přičte daná hodnota. POZOR! Maximálně může být bodové hodnocení předmětu 32767 (2 na patnáctou s tím, že se počítá i nula jako 1 (0 = mrtvola) tudíš -1 = 32767). Kdyby bylo hodnocení vyšší, daná jednotka by se zničila. Změna útoku předmětu - Zvýší útok daného objektu. Opět je nejvyžší možný útok celkem 32767, zadáte-li hodnotu, která by byla v součtu vyšší, útok se nezvýší. Zastavit jednotku - Jednotka se zastaví (v případě že jednotka patří počítači, tak se po chvili opět da do pohybu) |